Hastanemiz Kalite Standartları Kapsamında 2024 Yılı Beyaz Kod Tatbikatı Gerçekleşmiştir.
21 Mayıs 2024

Hastanemiz kalite standartları kapsamında 2024 yılı "Beyaz Kod Tatbikatı" gerçekleşmiştir.

  • 01
  • 01a
  • 02
  • 02a
  • 03
  • 04
  • 04a
  • 04aa
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18


14.05.2024 Tarih ve Saat 13.38 sularında hastanemizin kadın doğum polikliniklerinin bulunduğu koridorda hasta kayıt kabulde hastanın yanında kimliği olmadan işlem yapılmasını istemesi.

Bilgi işlem personeli Kübra Tekbaş hastayı kimliksiz işlem yapılamayacağına dair bilgilendirmiş, fiş kesilmesi için kimlik gösterilmesinin zorunlu olduğunu bildirmiş ancak bu bilgilendirmeye rağmen ikna olmayan hasta sesini yükselterek, sözel hakaretlerde bulunarak görevli personele bağırmaya başlamıştır. Daha sonra sözlü saldırılarını biraz daha ileri götürüp çalışanın üzerine yürümüş ve ses tonunu yükselterek hakaret etmeye başlamıştır. Bunun üzerine 13.45’ de birim çalışanı tarafından hemen masada bulunan dâhili telefondan “1111” ‘Sözlü ya da fiziksel saldırı’ hattı olan, “Beyaz Kod” aranmış “Beyaz Kod Çağrısını Başlat” uyarısı için bant yönlendirmeleri doğrultusunda 5 nolu hattı tuşlayarak çağrıyı etkinleştirmiştir. Müdahale ekibi olay yerine gelene kadar olay yerinden ayrılmamıştır. Acil çağrıyı alan güvenlik personelleri ivedilikle olay yerine intikal etmiştir. Pager cihazına gelen uyarı doğrultusunda Beyaz Kod Ekibi olay yerine en kısa sürede intikal etmiştir. Güvenlik personellerini karşısında gören hasta iyice panikleyip ses tonunu yükseltmiş, hakaret ve tehditlerde bulunmaya başlamıştır. Güvenlik görevlileri tarafından tutulan hasta olay yerinden uzaklaştırılıp hastane polisi tarafından ifadesi alınmak üzere karakola sevk edilmiştir. Şiddete maruz kalan hastane personeli ise psikolog tarafından yapılan destekle rahatlatılmaya çalışılmıştır. Beyaz Kod sonlandığında bilgi işlem personeli “1111” nolu telefonu aramış bant kaydının yönlendirmesiyle 6 nolu hattı tuşlayarak Beyaz Kod çağrısını sonlandırmıştır. Daha sonra hastane personeli kendisine yapılan bu şiddetten ötürü Hukuki destek alabilmek için Çalışan Hakları ve  Güvenliği Birimine başvurmuş, hastadan şikâyetçi olmuştur. Çalışan Hakları ve Güvenliği birimi tarafından şikayetçi olan personelle birlikte Olay Bildirim Formu, Olay Tutanağı, Kişisel Veri Bilgilendirme Formu, Hukuki Yardım Talep Formu doldurulmuş, adli mercilere intikal ettirilmek üzere gerekli üst yazılar yazılmış, yasal süreç başlatılmıştır. Bildirilen olayla ilgili tüm kayıtlar Çalışan Hakları ve Güvenliği Biriminde muhafaza edilmiştir.