Görev;Hastane Olay Yönetim Merkezi’nde diğer kuruluşların temsilcileri ile iletişime geçer, afet ve acil durum ile ilgili bilgi akışını sağlayan yetkili kişi olarak görev yapar.
Gerçekleştirilecek Eylemler:
İlk Eylemler
- Hap Başkan’ından görev alır.
- Bu görev tanımlarını okur ve organizasyon şemasını gözden geçirir.
- İlgili yeleği giyer ve Hap Başkanından brifing alır
- Haberleşme Hizmetleri Sorumlusu ile Kriz Merkezinde bağlantı kurar. İnsan Gücü sorumlusundan bir ya da daha fazla yardımcı alır.
- Uygun iletişim ve mesaj akışını sağlayabilmek için bölgenin ve İlin Acil Organizasyon Şemalarını inceler. Halkla İlişkiler Yetkilisi ile koordineli çalışır.
- Gerektiğinde hastaneler arası, il ve/veya ülke Kriz Merkezleri ile acil iletişim ağı kurabilmek için bilgi toplar. Açıklama için aşağıdaki bilgileri toplar.
- Hastanelerin, hastaların hemen ve ileri saatlerde gelmesine göre bakım verme kapasiteleri(hasta bakım kapasitesi ). Var olan veya olası personel, kaynak vb. sıkıntısı.
- Başka hastanelere tekerlekli sandalye veya sedye ile taşınacak hastaların sayısı.
- Diğer birimler tarafından talep edilen gereksinimler (personel, araç, erzak, vb.)
- Halkla İlişkiler Sorumlusu ile birlikte basınla kurulan iletişim bilgileri
- İç ve dış tüm haber akışını Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Form (FORM-29) kaydet. Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla
- Tüm aktivite ve gözlemlerini Operasyon Kayıt Formuna (FORM – 4) süreğen şekilde kaydet.
- İç ve dış tüm haber akışım Hastane İçinde Bilgi Paylaşımı Takip Formu (FORM-29) kaydet, Bir kopyasını Dokümantasyon Birimi için hazırla.
- Haberleşme Hizmetleri Sorumlusunun yardımıyla acil iletişim ağını kullanarak, hastaneler arası, il ve/veya ülke Kriz Merkezi ile iletişim kurar.
- Hastanenin mevcut durumu hakkında bilgi aktarır.
- Her bir kurumun Kurumlar Arası Koordinasyon Yetkilisi ile iletişim kurar.
- Devletin resmi koordinasyon yetkililerine de hastanedeki gelişmeler ve değişiklikler hakkında güncelleştirilmiş bilgiler verilmesini sürdürür.
Devam Eden Eylemler
- İhtiyaç duyulan yardımı ve bilgiyi hastaneler arası acil iletişim ağından veya il ve ülke Kriz Merkezinden ister.
- Kurumlar arası problemler hakkında personelden gelen istek ve şikâyetleri alır.
- Gönüllülerin referans bilgilerinin doğruluğu hakkında karşılaşılabilecek problemler için İnsan Gücü Sorumlusuna yardımcı olur.
- İlgili personele görevlendirildikleri birim hakkında varsa özel bilgileri verir.
Süresi Uzayan Eylemler
- Hastane şartları uygun olduğunda, hastane dışında afet gönüllüsü olarak çalışmak isteyen hekim ve diğer hastane çalışanları hakkında Tıbbi Personel Direktörü’ne ve İnsan Gücü Sorumlusuna yardımcı olur.
- Eğer gerekliyse, resmi olarak istenen malzemelerin ve ne şekilde gönderilebileceklerinin dökümünü yapar.
- Uygun makamlara verilmek üzere yaralılar ile ilgili aşağıdaki minimum verileri hazırlar:
- Kabul edilen yaralı sayısı ve tedavi edilmiş yaralanmalarının türleri
- Hastaneye yatırılan ve taburcu edilen veya başka bir kuruma sevk edilen hastaların sayıları ve ölü sayıları
- Yaralıların kişisel bilgileri (adı, fiziksel durumu, cinsiyeti, yaşı, adresi, yaralanmasının ciddiyeti ve durumu).
- Tüm personel, gönüllüler ve hastalar stres belirtileri veya uygunsuz davranışlar açısından gözlemlenir. Kaygılarını Psikolojik Destek Sorumlusuna rapor eder. Tüm personelin dinlenmelerini ve nöbet değişimlerini sağlar.
Aktivasyonu Sonlandırma
- Personelin rutin görevlerine dönüşünü sağlar.
- Hastane afet yönetimini bilgilendirir.
- Dokümanlarını ve operasyon kayıt formunu planlama şefine teslim eder.
- Çıkarılan dersleri ve sonuçları raporlar.
- Stres yönetimi ve faaliyet sonrası toplantılara iştirak eder.
Eylemlerin Kaydedilme Şekli Kayıtlar……
Formlar4-29
Raporlama Mekanizması….. Rapor Vereceğiniz Kişi: Hap Başkanı
Kimlik Belirleme Görev yeleğinizi giyin ve ilgili personele yelekleri dağıtın.
ORGANİZASYON ŞEMASINA DÖN
|